The Hero’s Journey is een storytelling cyclus die je perfect als basis kunt gebruiken voor de communicatie en conceptontwikkeling van je event.
Corona als praktijkvoorbeeld van The Hero’s Journey
En kijk eens goed naar het model, want wat een praktijkvoorbeeld hebben we gehad tijdens de coronaperiode. The Hero’s Journey is een basis voor verandering en ontwikkeling. We hebben allemaal een eigen reis afgelegd tijdens de afgelopen periode of zijn nog steeds op weg. Hopelijk bereiken we op korte termijn die verrijkte wereld met nieuw verkregen inzichten, waarbij we weer enigszins een gevoel van controle en welzijn ervaren.
The Hero’s Journey en jouw event
In feite is The Hero’s Journey een reis die je de deelnemer van jouw event wilt laten doorlopen. Deze cyclus (uiteraard in minder heftige mate dan het praktijkvoorbeeld) geeft heel duidelijk aan, dat je deelnemer (jouw hero) een aantal stappen doorloopt voordat hij de behoefte heeft om deel te nemen aan jouw event. De beleving start daarmee al ver voor het event. De besluitvorming omtrent deelname en het tempo waarin dat gebeurt is heel persoonlijk en ligt voor iedereen anders. Een vroegtijdige start en de juiste communicatie dragen bij aan datgene wat je voor jouw deelnemer voor ogen hebt: vernieuwing, ontwikkeling of verrijking met kennis en contacten.
Gelukkig is er een versoepeling van de maatregelen en kunnen we voorzichtig weer een start maken met de ontwikkeling van events. Dit model kan ook heel goed gebruikt worden bij kleinschalige events. Wil je weer persoonlijk contact met bijvoorbeeld je relaties of medewerkers? Ik help je met een creatief concept dat uitstekend binnen de huidige richtlijnen past.
1 Reactie